مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره روی اقیانوس بزرگ هند تشکیل می‌دهند که از ارتفاع بالا به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می‌شوند که البته از میان این همه جزیره، تنها 202 جزیره از آنها مسکونی است و میتوان برای سفر به مالدیو آنها را انتخاب کرد.
سواحل زیبای مرجانی با ماهی های رنگارنگ آن و مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل، و سواحلی پاک و تمیز، محیط مناسبی برای تجربه یک مکان جدید است. برخی از جزایر مالدیو ویژه گردشگری اختصاص یافته اند و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و توریست ها ار اقصی نقاط دنیا می باشند. در 88 جزیره این کشور هتل هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند.
در مالدیو، معمولا" هر هتل برروی جزیره ای قرار گرفته که به نوبه خود یک شهر کوچک محسوب میگردد و تمام امکانات رفاهی در آن یافت میگردد. شما می توانید از ورزشهای آبی، موزیک زنده و غذاهای بین المللی و محلی و... لذت ببرید.
بین جزایر را معمولا" با قایق های پرسرعت می پیمایند که خود نیز یکی از جاذبه های مالدیو می باشد. در این مسیر می توانید شنای ماهی های پرنده و دلفین ها را ازنزدیک ببینید. مسافت های طولانی تر را می توان با هواپیماهای دریایی طی کرد و از مناظر شگفت انگیز و حیرت آور اقیانوس هند لذت برد.