سفر کردن همواره یکی از جذابیت های زندگی همه ی انسان ها به شما می آید. ما سفر میکنیم، چون دوست داریم فرهنگ ها، آداب و رسوم و سبک های زندگی مختلفی را در نقاط مختلف جهان ببینیم و با آنها آشنا شویم. دوست داریم داستان ها و روایت های جذابی را که پشت بنا های تاریخی وجود دارد را از نزدیک ببینیم و درک کنیم و به زیبایی های زندگی در گذشته پی ببریم. ولی سوالی که وجود دارد این است که آیا برای ما ایرانی ها، همیشه سفر به خارج از کشور آسان است؟
اگر مشکلات و معضلات اخذ ویزای کشور های مختلف ،دلیل انگیزه کم شما برای سفر کردن می باشد، ما لیستی از کشور هایی را که به عنوان یک ایرانی می توانید بدون دغدغه اخذ ویزا به راحتی به آنها سفر کنید را برای شما فراهم کرده ایم تا کمی خیال شما را از این مشکل سخت و بزرگ راحت کند. این کشور ها از نظر ویزا بهترین گزینه هایی می باشند که می توانید به راحتی به آنها سفر کنید و با طبیعت بی نظیری روبرو شوید و لذت سفر خود را دو چندان کنید.
بازدید از این کشور ها حتی باعث می شود که پاسپورت شما اعتبار بیشتری پیدا کند تا زمانی که به کشوری با قوانین سخت گیرانه سفر می کنید، به آسانی بتوانید ویزای آنها را نیز به دست آورید.


1) لائوس
لائوس از جمله کشور هایی می باشد که به دلیل وجود بناهای تاریخی و سنتی مخصوص به خودش، به جاذبه ای برای عکاسان و علاقه مندان به عکاسی بدل شده است. اهالی این منطقه بسیار میهمان نواز هستند و غذاهایی که در این کشور می توانید پیدا کنید شما را هیجان زده می کنند. این کشور در شمال کامبوج و شرق تایلند قرار دارد.
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: حداقل ۱۵ روز


2) کنیا
برای دیدن زندگی سنتی و تاریخی و دیدار از حیات وحش بی نظیر آفریقا که همیشه از قاب تلویزیون خانه خود، شاهد آن بودید، می توانید به کنیا سفر کنید! شاید به نظرتان بیاید که این کشور از امکانات  و تسهیلات و خدمات کمی برای گردشگران برخوردار است، ولی اینگونه نیست. امکانات لازم برای حمل و نقل و اقامت در این کشور فراهم شده است و کنیا در سال های اخیر سرمایه گذاری شدیدی در حوزه گردشگری داشته است و تورهای طبیعت گردی بسیاری هستند که می توانید به کمک آنها از میان خشن ترین و وحشی ترین حیوانات جهان عبور کنید و هیجان زده شوید!
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: حداکثر ۹۰ روز


3) مالدیو
مالدیو کشوری است در جنوب هند که از حدود ۱۱۹۲ جزیره نکه تکه تشکیل شده که تعداد کمی از آنها مسکونی می باشند. این کشور در اقیانوس هند واقع شده و سهولت گرفتن ویزا برای بازید از این کشور یکی از بهترین فرصت ها برای سفر به یک کشور آرام و دیدنی را برای ایرانی ها فراهم کرده است. بازار های محلی، هزینه کم هتل ها و رفت و آمد و طبیعتی دست نخورده و بکر و سواحلی تمیز و سفید دلایلی است که توریست ها مالدیو را انتخاب می کنند.
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: ۳۰ روز


4) نپال
نپال کشوری است که در بین طبیعت گردان و کوهنوردان از محبوبیت و شهرت خاصی نیز برخوردار می باشد و بسیاری از ایرانی ها آرزوی دیدن آن را دارند. طبیعت بکر و فرهنگ خاص و عجیب این منطقه را در هیچ نقطه ای از کره زمین نمی توانید پیدا کنید.
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: حداقل ۱۵ و حداکثر ۱۵۰ روز


5) بولیوی
کشوری در آمریکا جنوبی که در نزدیکی کشورهای پرو و برزیل واقع شده است. یکی از کشور هایی که در دل خشکی های منطقه توانسته توریست های بسیاری را به خود جذب کند.
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ روز


6) ونزوئلا
یکی از شمالی ترین کشور های قاره آمریکای جنوبی که به دلیل داشتن روابط سیاسی خوب با ایران مهاجران زیادی را جذب کرده است. مکان های توریستی بسیاری در این کشور وجود دارد و از جاذبه های طبیعی می شود به بلند ترین آبشار دنیا، آبشار فرشته ها اشاره کرد.
نحوه گرفتن ویزا: در هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد
مدت زمان ویزا: حداکثر ۱۵ روز