دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که پس از انگیزه خرید کردن، دیدنی‌های دبی دومین اولویت مسافران و گردشگران برای برای سفر به دبی امارات می باشد. جالب اینجاست که مساحت شهر دبی در کل کمتر از شش درصد کل خاک کشور امارات متحده عربی می باشد؛ اما دبی بعد از شهر ابوظبی، دومین شهر بزرگ در بین شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه‌ی امارات بوده و با داشتن بیشترین جمعیت در این کشور، پایتخت تجاری امارات نیز به شمار می‌رود. دبی با پیشرفت‌های سریع و هیجان انگیزش در سالهای اخیر در صنعت گردشگری به نوعی برند تبدیل شده و مقصدی مهم و مناسب برای تجار و گردشگران نقاط مختلف دنیا می باشد. به نحوی که در سال ۲۰۰۷، شهر دبی هشتمین شهر پربازدید جهان نام گرفت. شاید ندانید که دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور شده و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ، مانند " دبی مال " که از بزرگترین مراکز خرید در جهان می باشد، را در دل خود جای داده ‌است و بسیاری از مسافران و توریست ها نیز به قصد خرید کردن در شهر دبی، سفر به آن را اتخاب می‌کنند، ولی دیدنی‌های دبی و سایت های تفریحی آن هم  در نوع خود بی‌نظیر و مثال زدنی هستند. برای دیدنی های دبی فقط کافی است به این شهر سفر کنید تا جاذبه هایی همچون سالن‌های سرپوشیده‌ اسکی، پارک‌های آبی بزرگ با وسایل بازی بسیار متنوع، آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و شهربازی‌های مدرن را از نزدیک ببینید تا شگفت زده شوید!


1) آب نمای دبی
بزرگترین و زیباترین آب‌نمای موزیکال جهان و یکی از مشهور ترین جاذبه های دبی، آب نمای دبی بوده که در دریاچه‌ برج خلیفه، با صرف هزینه‌ای سنگین، احداث شده است. طول این آب‌نما ۲۷۵ متر بوده و آب را به اندازه‌ی یک ساختمان ۵۰ طبقه با قدرتی باور نکردنی به بالا پرتاب می‌کند! هزاران نورافکن و چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت در طراحی این آب‌نما به کار رفته است. آب‌نمای زیبای دبی به نحوی برنامه‌ریزی شده‌ که با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد.


2) دلفین بی دبی
دلفین بی دبی، که در آتلانتیس پالم قرار گرفته، یکی از بزرگترین مراکز نگهداری و پرورش دلفین در دنیا می باشد و  به یکی از محبوب‌ترین و جذاب ترین دیدنی‌های دبی تبدیل شده است. در این مجموعه هر نوع تفریحی و برای هر سنی که فکرش را بکنید، آماده و تعبیه شده است. می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید و خاطره انگیز ترین لحظات سفرتان را رقم بزنید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید.


3) برج خلیفه
برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین آسمان خراش دنیا بوده و با ۱۶۳ طبقه بیشترین تعداد طبقات را در یک برج را دارا می باشد و این امر، برج خلیفه را به یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیز ترین دیدنی‌های دبی بدل کرده است. برای درک بهتر ابعاد و ارتفاع برج خلیفه دبی، تصور کنید که با برجی به اندازه‌ دو برابر برج میلاد مواجه هستید! برج خلیفه دبی، مراکز خرید، فروشگاه و تفریحی و همچنین عرشه ای برای تماشای مناظر اطراف دارد که در طبقه ۱۲۴ ام این برج واقع شده است. اگر ترس از ارتفاع ندارید تماشای مناظر اطراف و عکاسی در هر ساعتی از روز و شب تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.


4) پیست اسکی دبی
پیست سرپوشیده‌ اسکی دبی، از دیگر جاذبه های معروف و زبان زد دبی می باشد که در مرکز خرید امارات واقع شده و سومین پیست اسکی سرپوشیده‌ بزرگ دنیا می باشد. پیست اسکی دبی با دیوارهای شیشه‌ای، مجسمه‌های یخی، تپه‌ سورتمه‌سواری، زمین بازی کودک و مسیر ۴۰۰ متری مخصوص اسکی شبیه یک سرزمین عجایب برفی بوده که یکی از شاهکارهای مهندسی و سازه در دنیا نیز به حساب می آید که با هزینه ای سنگین ساخته شده است. اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این پیست پنگوئن‌های برفی آن است که شما و مخصوصا بچه‌ها را حسابی هیجان‌زده می‌کنند!