بالی به معنای واقعی کلمه "بهشت گرمسیری" است. این جزیره‌ی زیبای اندونزی، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران است. این مکان به خاطر در اختیار داشتن سواحل زیبا، معابد، غارها و فرهنگ منحصر به فردش، شهرت دارد. آب‌و‌هوای مطبوع این جزیره برای گذراندن یک تعطیلات لذت‌بخش، بسیار مناسب است.
این جزیره یکی از زیبا‌ترین مناطق و جزایر اقیانوسی دنیا شناخته می‌شود. بالی یکی از بهترین مقاصد برای سفری خاطره انگیز و جالب محسوب می‌شود. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است. از این رو آب و هوایی بسیار متفاوت دارد. بزرگ‌ترین شهر و مرکز اداری این جزیره نیز شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. موزه بالی یکی از بهترین دیدنی‌ها در اندونزی است و مجموعه‌ای با‌شکوه از حکاکی‌های مزین، ماسک‌های نقاشی شده، عروسک‌های خیمه ‌شب ‌بازی، ظروف سفالی و بسیاری دیدنی‌های دیگر است.
با ورود به سواحل نوزا دوآ از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های جهان را در خود جای داده است، وارد خواهید شد. در اینجا رستوران‌های مجلل، کشتی‌های تفریحی بسیار لوکس، زمین‌های گلف در هتل‌هایی مجلل پذیرای شما خواهند بود.
مثل بسیاری از جزایر گرمسیری، بالی هم برای هتل‌ها، دارای فصلی به عنوان اوج گردشگری مخصوص خودش است که در پاییز و زمستان اتفاق می‌افتد. مشخص است که در این مدت، قیمت هتل‌ها به بالاترین میزان خودش در تمام طول سال می‌رسد.
فصول میانه یا به ‌اصطلاح mid season در بالی که در آن قیمت‌‌ها کمی معتدل می‌شود بهار می باشد.
فصول کم گردشگر و به ‌اصطلاح low season  یا off season که قیمت‌ها در حالت معمولی به پایین‌ترین حد خود می‌رسند،تابستان می باشد.